Sidste nyt fra foreningen

Indsigelser mod nyt lokalplanforslag

Kære beboere & naboer på Lille Grundet og Store Grundet Indsigelse til lokalplansforslag nr. 1207

Inden for kort tid skal Vejle Byråd endelig vedtage Lokalplan 1207 og Kommuneplantillæg nr. 14 (igen), og dermed fastlægge mulighederne for udnyttelse af det sidste område mellem Store Grundet og Lille Grundet.

Ny behandling af lokalplanforslag

Vores første indsigelse(689 underskrifter), har givet resultat med nogle forbedringer, som nu delvis er indarbejdet i det reviderede forslag. Der udestår dog forsat nogle vigtige punkter, som vi syntes er værd at kæmpe yderligere for.

Til information er resultatet af underskriftindsamlingen i alt 415 husstande og 809 underskrifter, hvilket er super flotJ. Ved sidste indsigelse modtog vi 399 husstande og 689 underskrifter.

Har fået opdateret akter, og Vejle Kommune har oplyst at:

Tidsplanen for endelig vedtagelse, som den ser ud pt. er:

TU den: 2.10.2018

ØU den: 22.10.2018

BY den: 31.10.2018

Grundet lokalråd

Nyt lokalråd i Grundet-området

Den 14. august var der konstituerende møde i det nye lokalråd for Grundet-området i det nordlige Vejle. Lokalrådet dækker området nord for Vejle Sygehus og syd for Store Grundet, mellem Grundet Skov og Nørremarken. Rådet består af repræsentanter fra 7 af de 9 grundejerforeninger i området.

Grundet Lokalråd er dels opstået med baggrund i Vejle Kommunes bestræbelser for at styrke nærdemokratiet gennem oprettelse af lokalråd og dels, helt aktuelt, på baggrund af et stort engagement i området omkring høringsfasen her i foråret for en større lokalplan (Nr. 1207) omhandlende udbygningen af Grundet-området. Mere end 600 beboere i området skrev under på en fælles indsigelse mod lokalplanforslaget. I den forbindelse blev der knyttet en række kontakter mellem grundejerforeningerne i området og der opstod et ønske om at dette samarbejde skulle fortsætte gennem etableringen af et lokalråd.

”Jeg ser lokalrådet som et godt redskab til at binde beboerne i området sammen og give bedre muligheder for at deltage aktivt i områdets udvikling. Lokalrådet har indgået en samarbejdsaftale med Vejle Kommune, som gør lokalrådet til en direkte dialogpartner med kommunen, uden at dette tager noget fra grundejerforeningerne. Grundet-området er stadig under udbygning og der er derfor rige muligheder for at lokalrådet kan være med til at præge denne udvikling og igangsætte eller koordinere nye aktiviteter i området”, udtaler den nyvalgte lokalrådsformand Birger Lilja Kristoffersen fra Andelsboligforeningen Lille Grundet.

Grundet lokalråd består af:

Birger Lilja Kristoffersen (formand) Andelsboligforeningen Lille Grundet.

Henrik Stjernholm (næstformand) Kløvertoftens Grundejerforening

Freddy Chr. Olesen (kasserer) Skovbyens Grundejerforening

Ulf Molter (sekretær) Korntoftens Grundejerforening

Kenneth Korshøj, Grundejerforening for Grantoften, Lærketoften og Fyrretoften i Vejle